6/3/09

Baixes d'autònoms (I)

Esta vegada se tracta d’un cas que podria ser senzill, però al moment en que vaig haver d’anar a la Tesoreria de la Seguretat Social (a partir d’ara TGSS), a arreglar-ho, ja se va liar la troca… A sobre vaig haver d’anar jo a la TGSS!

El cas: una S.L., on els dos socis eren l’home i la dona, amb el 50% de participacions cadascun. Administrador únic l’home. El tema estava en que la dona es volia donar de baixa perquè deixava de treballar a la S.L. perque es posava a treballar en un altre lloc per compte aliè. Moltbe, com que ella no és administradora, només sòcia, no hauria d’haver cap problema. Encara que siguis soci i tinguis participacions, no cal que estiguis donat d’alta d’autònom, si no treballes a la societat.

I dit això, vull explicar com són els impresos d’alta i baixa per als autònoms que pertanyen a una societat capitalista (S.L., S.A.,…). És un imprès on, a la primera pàgina poses les dades de d’autònom que vols donar d’alta o baixa, i al darrera, hi ha una declaració on l’administrador de la societat diu que aquest autònom inicia o cessa en la societat a partir de la data esmentada.

Aclarit aquest punt, segueixo amb l'experiència que vaig tenir. Em vaig dirigir a la TGSS, amb tota la documentació necessària (amb l’imprès de baixa d’autònoma degudament emplenat, per davant i per darrera, també). Que bé, el funcionari que m'ha tocat no és el meu “amic”! (el dels problemes amb un cas anterior sobre autònoms societaris). Però... s'ho mira i em diu: està tot correcte, però m'hauràs de portar una declaració signada per l'administrador conforme aquesta dona ja no prestarà més serveis per a la societat....

Recordeu el que vos he dit dels impresos d'autònoms?? Què havia dit que hi ha a la segona plana?? Li intento dir que això ja hi és, pero me diu que no, que això és diferent.

En fi... Moltbe, marxo, fem una altra declaració en un paper a banda... I quan, al dia següent a la TGSS, el meu número va aparèixer a la pantalla, em va assenyalar que havia d'anar cap a la taula de.... el meu “amic”! Tot i així, vaig voler ser optimista: Este es un cas diferent, és mes fàcil, ahir ja em va atendre un altre funcionari sobre aquest cas, i aquest segur que des de que la va ballar en mi, que s'ha informat una mica sobre autònoms...

Pos no. S'ho va mirar, remirar, i al final me diu: “Volvemos a estar con las mismas, para mí esta señora no puede ser baja de autónoma! Pero como yo no quiero más problemas contigo, se lo voy a dar a la directora para que decida ella misma”. I jo vaig pensar: vaiga, se'n recorda de mi ja per a sempre este xic... I li vaig dir: “Ah, cap problema, m'espero i que m'atengui ella...”. I vaig pensar que de fet, seria lo millor! Aquella dona si que és competent!

Quan m'atén la directora, es mira el cas, i al final em pregunta: “Dónde está el problema?” I jo: “el seu company me diu que no pot ser baixa d'autónoma perque té el 50% de les participacions i és la dona...”. Ella crida al company. Li diu que si no hi treballa no té perquè estar d'alta. I llavors jo aprofito per afegir: “Ah, i també porto esta declaració a banda, que em va dir l'altre dia aquell senyor que ho havia de portar...” I ella: “Pero si esto ya está detrás!” I jo li faig cara de: i a mi que me explicas, jo faig lo que m'han dit!


Així que recordo, abans d'anar sols a un lloc aixi... millor que abans consulteu en professionals que han de currar-s'ho per a tenir una feina, i no aneu directament a preguntar als funcionarios del Estado... Que cadascun vos dirà una cosa.